Text pod odkazy níže popisuje postup zápisů a přestupu do naší školy. V tuto chvíli přijímáme žáky od 1. do 6. třídy.
Žádost o přestup do 1. - 6. třídy
Hodnoty a pedagogické zásady ScioŠkol
ScioŠkola v Ostravě zahájí svou činnost 1. září 2025. Jsme 20. základní škola v síti všech ScioŠkol. Navazujeme tak na zkušenosti škol již existujících.
Jsme devítiletá základní škola. V první roce našeho působení přijímáme děti do 1. až 6. třídy tak, aby od začátku mohl vzniknout věkově pestrý kolektiv. Do každého ročníku budeme přijímat přibližně 16 dětí.
Platí se pouze 10 měsíců, tj. září až červen.
Zahrnuje školu i družinu a klub.
Nezahrnuje náklady na stravu.
Nezahrnuje náklady na akce mimo školu.
informace budou doplněny
ŠKOLNÍ DRUŽINA / KLUB
Děti si mohou vybírat z nabídky aktivit – kroužků. Některé kroužky můžou vést i děti. Aktivity nabízejí dětem “klubáci” – lidé se zkušenostmi s prací a vztahy s dětmi různého věku. Samozřejmostí je i klidová zóna pro ty žáky, kteří chtějí odpočívat nebo si číst.
KOLEJ
Základní sociální jednotkou ScioŠkoly, namísto běžné třídy, kde jsou děti stejného věku, je kolej, která sdružuje cca 10 – 15 dětí napříč věkovým spektrem. Kolej se v pravidelných intervalech setkává ke svému programu, jehož těžiště je především v rozvíjení sebepoznání a posilování schopnosti aktivní a solidární spolupráce. Kolej je patronována jedním průvodcem a představuje kontinuální “domovskou” skupinu žáka. Nad rámec běžné výuky je kolej také centrem mimoškolních aktivit, výletů a akcí s rodiči.
V koleji je také vytvářen bezpečný prostor pro prezentování či formování postojů dětí k nejrůznějším otázkám a skutečnostem, které se jich týkají.
PŘEDMĚTY
Z klasických předmětů máme zachovaný český jazyk, matematiku, anglický jazyk a tělocvik. V těchto předmětech děti fungují ve dvojročích nebo ve trojročích. Propojení ostatních předmětů v jeden předmět, svět v souvislostech, umožňuje žákům pohlížet na svět a lidskou společnost více globálně. Matematické dovednosti si děti osvojují s výukou orientovanou na budování schémat podle prof. Milana Hejného. V českém jazyce uplatňujeme tvůrčí psaní a rozvíjíme především komunikační dovednosti. Anglický jazyk je více zaměřen na ústní komunikaci. Nelpíme tolik na znalosti gramatiky, protože naším cílem je domluvit se a nebát se jazyk používat.
SHROMÁŽDĚNÍ
Jednou týdně se scházíme na školním shromáždění, kde vytváříme společný prostor pro bezpečné vyjádření svých potřeb, názorů, podnětů ke změnám, nesouhlasů s otázkami týkajícími se školy či vztahů ve škole. Ustanovujeme si zde nová pravidla či nefungující pravidla měníme. Je to i místo, kde řešíme stížnosti a máme právo hlasovat. Každý hlas má stejnou váhu bez ohledu na věk.
PROJEKTY
Kromě klasických předmětů máme jeden speciální s názvem svět v souvislostech, kde využíváme projektů k rozvíjení klíčových kompetencí. Jejich délka je zpravidla 3 týdny, kdy dochází k jejich zhodnocení a prezentování v kolejích. Projekty nevnímáme pouze z pohledu klasického projektového vyučování, kdy je třeba dojít k nějakému konkrétnímu cíli, něco vytvořit. Někdy je i cesta naším cílem. A tak zkoumáme, bádáme, hrajeme si a experimentujeme, abychom na našem konci došli k další otázce, na kterou neznáme odpověď.